פטור מארנונה לנכס ריק

Last Updated on פברואר 4, 2017 by משרד

הגשת השגות בענייני ארנונה וקבלת פטור לפי סעיף 330 וייצוג וניהול מו”מ אל מול הרשות המקומית

חישוב שומת הארנונה לא תמיד מתבצע בדיוק. פטור מארנונה לנכס ריק לא תמיד מתקבל. במצבים בהם התקבלה החלטה בענייני ארנונה ניתן להגיש ערר לועדת הערר לענייני ארנונה. ועדת הערר יונקת סמכותה מהוראות חוק הרשויות המקומיות – ערר על קביעת ארנונה. ארנונה תוטל על בנינים וקרקעות שנמצאים בתחום הרשות המקומית ולא משנה אם הם פנויים או תפוסים. נמצא כי הגדרת בנין בחוק מעורפלת במקצת שכן היא מאפשרת לרשות להטיל מס על

המבנה לרבות שטח הקרקע שמסביב לו שעיקר שימושו עם המבנה.

פטור מארנונה לנכס ריק – הגדרת הנכס

ההגדרה מסבכת במעט שמאפשרת לרשות לקבוע את אותו שטח שעיקר שימושו
עם המבנה. אולם בפועל הרשות אינה מטילה מס על הקרקעות הצמודות ל’בנין’. לצורך קביעת ההיטל יסווג הנכס בהתאם לקריטריונים של סוגו, מיקומו, ושימושו. הגדרות אילו ישפיעו רבות על הנכס ועמידה דווקנית עליהם תזכה את הנישום בגין גביית יתר שבוצעה, במקרים אמורים.

לרשות החייב עומדים פטורים אשר ניתן לעשות בהם שימוש.

פטור מארנונה לנכס ריק

פטור נוסף שניתן הוא פטור לנכס שעובר שיפוץ בעליו זכאי לקבל פטור מחיוב בארנונה למשך 6 חודשים (יתכן ורשויות מקומיות יעניקו פטור רחב יותר). שימת לב כי הפטור הנ”ל הנו חד פעמי ומוענק לאותו נכס פעם אחת.

פטור מארנונה לנכס ריק אף מוענק כאשר הנכס אינו ראוי לשימוש. המבחנים לקביעה מהו נכס שכזה סבוכים והדעה הרווחת היא כי נכס אשר לא משתמשים בו ואף לא מסוגלים להשתמש בו, מחמת מצבו הרעוע, הוא העומד בקריטריון הקשיח הנ”ל. כך לדוגמא נכס רעוע, מט ליפול, אשר שוכר מתגורר בו – יחויב בארנונה שכן לא עמד במבחן שקובע שלא מתגוררים באותו נכס בפועל.

לסיכום: לבעל נכס עומדים מס’ פטורים אשר בהתקיים תנאים מסוימים יהיה זכאי לקבלם. הרשות המקומית קובעת את סיווג הנכס ובהתאם מוטל עליו המס. סיווג הנכס (לדוגמא: תעשייה או מסחר), השימוש הנעשה בנכס ומיקומו משפיעים במישרין על גובה החוב. על קביעות ועדת הארנונה ניתן לערור במקרים המתאימים ולקבל פטור מארנונה לנכס ריק

  • צפיות2593
  • דירוג12345

!24h !24h

24 שעות

במקרים דחופים

03-6830068

 

© כל הזכויות שמורות 
המידע המוגש באתר AS IS ערוך לנוחיות המשתמש בלבד. אין לעשות כל שימוש בתוכן המוצג ללא קבלת אישור מראש ובכתב.

חלמיש עורכי דין
דוא"ל: office@halamish-law.co.il 
כתובתנו: קרליבך 10 תל אביב
קומה 2, מיקוד 6473001

טלפון:03-6830068 פקס:03-6830069

logo

מפת אתר
דילוג לתוכן