הכשרת עבירות בניה

Last Updated on דצמבר 16, 2016 by משרד

עבירות בניה

 

 

הכשרת עבירות בניה היא פעולת רישוי או הכשרת בניה לאחר שהוגש כתב אישום על ידי הרשות המקומית לבית המשפט, בד”כ לבית המשפט לעניינים מקומיים.

הכשרת עבירות בניה תאושר אך ורק במצב בו מהלך הבניה הנדון עומד בהגדרות התכנוניות ועובר את אישור מוסדות התכנון. במידה ומהלך הבניה הנדון לא יאושר, אזי מחזיק הנכס יהיה חייב לבצע הריסה של אותו מהלך בניה.

הכשרת עבירות בניה תסייע להקטין את גובה הקנס שיושת על העבריין, שכן יש לזכור כי כתב אישום שהוגש לביהמ”ש מעמיד את הנאשם בסכנת הרשאה שבעקבותיה רישום פלילי.

 

הכשרת עבירות בניה וכתב האישום

הכשרת עבירות בניה בבית משותף תתבצע תוך ניהול דיאלוג עם התביעה, על מנת להסיר איומים אלו:

  • כאשר קיים סיכוי כי מהלך הבניה הנדון יוגדר להריסה.
  • כאשר יש חשש כי אותו מהלך בניה יגרום לנזקים של גורמים שלישיים.
  • הקטנת גובה הקנס בהתאם לנסיבות העניין.
  • פליטת נאשם או נאשמים מתוך כתב האישום והותרת נאשם מרכזי.

על מנת שלא לגרום לנזקים לצדדים שלישיים, אשר בעל הנכס עלול להיות חייב בגינם, יש לקדם את מהלך הכשרת עבירות הבניה בזמן הקצר ביותר.

עבירת בניה עלולה לגרום להשלכות על מחזיק הנכס: 1) הרשאה בפלילים; 2) חיוב בהריסה;

הרשאה בפלילים היא הכרעה משפטית אשר השופט הדן בכתב האישום קובע. קיימים מספר אפיקים אשר הנאשם יכול לפעול לאורם על מנת להגדיל את הסיכוי להימנע מהרשאה.

חיוב בהריסה עלול להתבצע עוד טרם ההכרעה המשפטית. על כן יש לבצע את הבדיקות התכנוניות והקנייניות (לינק למאמר) הרלוונטיות ולפעול בשני המישורים על מנת לקדם את התוצאה אשר תמנע את ההריסה של מהלך הבניה הנדון, ככל שתכנונית ניתן למנוע זאת.

הכשרת עבירות בניה – סיכום

הכשרת עבירות בניה הנה פעולה סבוכה הכרוכה ברישוי תכנוני תוך התחשבות ברכיב הפלילי. על כן במצב בו הוגש כתב אישום בגין עבירות בניה, חובה לפנות בהקדם האפשרי להתייעץ עם עורך דין, ולהבין את דרך ניהול ההליך הפלילי. כיוון שגובה הקנסות העלולים להיות מושתים הנם משמעותיים מאוד, על הנאשם לפעול במסגרת זמן קצרה מאוד כדי להצליח ולנהל הן את ההליך הפלילי והן את ההליך התכנוני על מנת שמהלך הבניה הנדון לא יחויב בהריסה, וכאמור על מנת להקטין את גובה הקנס.

כיוון שמדובר בהליך האוגד בחובו הן מדיני העונשין הן מדיני תכנון ובניה והן מדיני הקניין, יש צורך וטעם להתייעץ מיד כשהתקבל כתב האישום, ולבדוק את המצב התכנוני והקנייני ביחס לאותו מהלך בניה.

ניתן לקרוא מאמר בנושא על זיכוי נאשם בכתב אישום של עבירות בניה, באמצעות טענת הגנה מסוג ‘הגנה מן הצדק’.

  • צפיות2594
  • דירוג12345

!24h !24h

24 שעות

במקרים דחופים

03-6830068

 

© כל הזכויות שמורות 
המידע המוגש באתר AS IS ערוך לנוחיות המשתמש בלבד. אין לעשות כל שימוש בתוכן המוצג ללא קבלת אישור מראש ובכתב.

חלמיש עורכי דין
דוא"ל: office@halamish-law.co.il 
כתובתנו: קרליבך 10 תל אביב
קומה 2, מיקוד 6473001

טלפון:03-6830068 פקס:03-6830069

logo

מפת אתר
דילוג לתוכן